Rhinox NV

Over ons

Rhinox is gespecialiseerd in het aanbieden van interactieve VR en AR applicaties specifiek voor educatieve trainingsdoeleinden. Hiermee willen we learning en training op een technologisch vooruitstrevende manier aantrekkelijk maken. Dit doen we door gebruik te maken van game technologie en gamification.

Leren doe je best door te ervaren. Met behulp van gamification en game technologie zoals virtual en augmented reality kunnen we bepaalde onderwerpen in een volledig andere dimensie gieten. Situaties die moeilijk te tonen zijn wegens veiligheid of beschikbaarheid van materiaal, kunnen op een interactieve en veilige manier gesimuleerd worden. Wij geloven sterk dat game technologie en gamification een grote meerwaarde kunnen bieden aan learning en training.

Onze virtuele trainingen zijn steeds opgebouwd uit een herbruikbaar framework die we continu
verbeteren en uitbreiden. Dit framework hebben we VOLT genoemd. Dit zorgt er niet alleen voor dat we voor alle projecten standaard functionaliteiten kunnen aanbieden. Dit zorgt er ook voor dat we na oplevering op een duurzame manier wijzigingen kunnen doen.

Functionaliteiten die we standaard kunnen aanleveren:
• Snelle import van CAD bestanden naar bruikbare VR assets voor zowel nieuwe 3d modellen als
wijzigingen in 3d modellen.
• Modules om op een snelle manier onderdelen te beheren en te vervangen, bv. Uit welk materiaal
ze bestaan, op welke manier ze geconnecteerd kunnen worden, …
• Er kan gebruik gemaakt worden van een uitgebreide bibliotheek van omgevingen, tools,
componenten, …
• Mogelijkheid om de volgorde van de acties te wijzigen en op te slaan
• Mogelijkheid om onderdelen te verplaatsen in de scene
• Logging-systeem waarbij alle handelingen kunnen geexporteerd worden naar een
aparte logbestand
• Mogelijkheid om te builden naar standalone en niet-standalone brillen (6DOF brillen)
• Mogelijkheid om tekst to speech te gebruiken om bepaalde zaken via audio uit te leggen. We
voorzien ook een module waarbij de tekst makkelijk zelf kan aangepast worden.
• Een spectator view waarbij je op een gewone PC kan meevolgen wat de gebruiker doet. Je kan
hierbij de gebruiker beter begeleiden en indien nodig extra uitleg geven.

Ondernemen doe je niet alleen. Door onze connecties binnen De Cronos Groep, Flanders Make,
Howest, DAE Studios en andere grote spelers in de markt, hebben we een enorme voorsprong op gebied van technologische kennis. Concreet spelen we een sleutelrol in een aantal onderzoeksprojecten i.s.m. VLAIO, Flanders Make en een aantal universiteitsgroepen. Voorbeelden hiervan zijn de onderzoeksprojecten COSMO, FAMAR en PROROB. Onderzoekstopics die aan bod komen zijn bv. het onderzoek naar gepersonaliseerde begeleiding in een VR-training aangepast aan het niveau van de gebruiker. Een ander voorbeeld is het gebruik van VR-trainingen om Co-bots te trainen. Dit zorgt ervoor dat we steeds voorloper kunnen zijn op technologisch vlak.

Als laatst stemmen we regelmatig af met gebruikersgroepen bij industriepartners en
schoolgemeenschappen. Dit zorgt ervoor dat we steeds de noden van ons doelpubliek goed in kaart
kunnen brengen.

Gemarkeerd product

Products

Nieuws

Vacatures

Neem contact met ons op

Scroll naar top